dimarts, 31 de març del 2009

"2. Debat"

En principi la valoració meva en quant al debat i el cas de la PAC1, el video de “la classe”, és molt positiva i ha estat molt interessant totes les opinions que s’han anat avocant.
L’aportació pricipal ha estat la reflexió del que significa ser un inmigrant o estranger en un determinat país i de quina manera ho viu l’escola.
Un altre fet ha estat entendre els conceptes de la PAC i constrastar aquests amb les opinions dels companys. Els mots diversitat cultural, universalisme, etnocentrisme, relativisme, i molts altres han col·laborar a formar un concepte nou que és la interculturalitat.
A mida que s’avançava en el debat calia analitzar les opinions, respondre a aquestes i en definitiva anar aprenent dins la diversitat de creences, valors i maneres de donar un significat a l’educació en una societat plurilingüe.
Finalment calia una síntesi de tot plegat, en definitiva veure com vivia cada un de nosaltes aquesta diversitat, que pensaven i com veien el futur de l’ escola dins d’aquesta diversitat cultural que ja fa uns anys conviu amb nosaltres.
En general les opinions analitzaldes estariem dins la dimensió l’escola ha de crear un currículum “universal” on tingui cabuda tothom o s’ha de mantenir dins un currículum monocultural per defensar la seva pròpia cultura. La posició adoptada per la majoria és que cal anar cap a un currículum que tingui en compte la diversitat cultural de la societat actual però sense oblidar la nostre cultura. S’ha anomanat les dificultats i els beneficis que això ens pot aportar i malgrat les opinions que ho veuen una mica lluny o útòpic és una meta desitjable per a la gran majoria.
Finalment vull resaltar que molts creiem que arribarà un dia que tot això no serà ni motiu de debat, doncs d’alguna manera s’haurà convertit en una forma de ser i viure.
L’escola inclusiva té per davant un gran repte!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada