dimecres, 13 de maig del 2009

LA MEVA WEBQUEST

1. WQ "Tots som un tros de tots" Feta per la Núria Lluis i la Isabel Garcia


http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=3592&id_pagina=1

La nostra webquest ha representat un gran repte per a nosaltres. En primer lloc conèixer la interculturalitat des d'una vessant educativa i aplicada en entorn en línia , atractiu , motivador i pràctic.

Ens va costar una mica escollir el tema o enfocament de la nostra webquest i finalment vem triar considerar el fet d'altres cultures com quelquom que ens iguala més que dividir-nos, ja que en definitiva el nostre bagatge cultural està ple d'herències culturals.La metàfora que hem utilitzat ha estat un arbre nu que representa la humanitat i es omple de fullles que representen totes les cultures que en definitiva formen part d'aquest arbre.



4 comentaris:

  1. Des del meu punt de vista, crec que la vostra webquest parteix d’una visió totalment universalitsta, on les concrecions específiques de cada cultura es poden considerar com a variacions del mateix tema, i per tant, penso que destaca molt bé la visió que tothom formen part d’un món en el que no existeixen unes fronteres estàtiques que impedeixen l’intercanvi cultural, sinó que aquest intercanvi existeix i la història així ho demostra.
    Per consegüent, crec que la temàtica pot resultar molt atractiva per l’alumnat, així com el procés i els continguts des dels quals es treballa, que són principalment de l’àrea de Ciències Socials, i poden donar molt dinamisme i incentiu als alumnes.
    D’altra banda, en quan al disseny de la webquest penso que heu fet un bon treball, doncs hi ha una gran feina en relació amb enllaços, fitxes, etc., alhora que proposa un gran treball cooperatiu i el seu disseny transmet contínuament de manera subtil el missatge final que l’activitat planteja, és a dir, el fet que formem part del mateix arbre. Tanmateix, considero que l’explicació del procés potser hauria de ser més concisa, doncs hi ha tasques complexes que es demanen, sobretot en relació amb el format, les quals no són difícils, però que potser poden confondre als alumnes.
    Per últim, si analitzem aquesta webquest des de la perspectiva intrecultural crec que pot haver la possibilitat de respondre a un nivell mitjà o de resolució de conflictes de valors, en el que es porta a cap una negociació entre les parts per superar situacions conflictives fomentades per la contraposició de valors culturals antagònics, i com a resultat la negociació en la que hauran de renunciar a aspectes de la posició inicial per tal d’assolir una posició de consens. Aquest fet pot donar-se a terme durant el transcurs durant tota l’activitat, ja que fomenta un treball cooperatiu i la interacció continuada de diferents punts de vista sobre la cultura i per consegüent, segons els grup d’alumnat al qui vagi dirigit les reflexions que es debatran, podran donar lloc a conflictes culturals, els quals s’han de consensuar en el grup classe i portar a terme aquesta negociació de les parts.

    ResponElimina
  2. La vostra webquest d’entrada és molt atractiva. El seu format és clar i entenedor. Ens vol transmetre que la nostra identitat, no és un sol tros d'una cultura , sinó un conjunt de trossets de diferents cultures.
    La introducció resumeix molt bé el que es vol treballar a més de ser molt original afegint un poema.
    Les tasques es presenten de manera acurada i detallada on queda molt clar, doncs, els objectius a assolir.
    El procés és força concís i esquemàtic i presenta quatre activitats (tres de treball en grup i una individual) ben diferents i enriquidores pel tema que es tracta.
    Els recursos que presenten són correctes tot i que jo hagués facilitat uns quants més comptant en que és una activitat destinada a l’alumnat de primer cicle de la ESO i el tema que es toca és molt dens.
    L’avaluació d’aquesta webquest és un bon instrument perquè l’alumnat pugui avaluar el seu procés d’ensenyament - aprenentatge tot i que potser hagués estat més còmode per tots presentar la graella en un link (word).
    La guia didàctica, queda molt reduïda, manca una sèrie d’objectius, metodologia i temporalització a complir. Té el perill de que quedi una webquest oberta a molts canvis, que, per una banda és positiu, però per l’altra banda pot desvincular-se de l’objectiu fonamental de la webquest.
    Finament, pel que fa al nivell d’interculturalitat treballat trobo que és un nivell bàsic d’intercanvi de coneixements, ja que el que es busca és la descoberta de diferents cultures.
    Felicitats per la bona webquest que heu fet!

    ResponElimina
  3. El títol que li heu posat ja resumeix molt bé el que es vol treballar en la webquest i la introducció amb el poema de Jordi Bordas no et deixa indiferent. Les tasques a realitzar estan molt clares i els procés per aconseguir-ho està molt detallat. Les activitats són variades i requereixen un treball de grup, menys en l’última activitat, que haurà de ser individual, ja que és una reflexió personal del treball fet fins aquell moment i del que hem après.
    M’agrada i trobo molt adequat que l’avaluació valori tant el treball com la reflexió.

    ResponElimina
  4. Isabel, la vostra webquest és una de les més atractives que he mirat. considere molt encertats el tractament del color, de la imatge i la utilització de la poesia com a exponent essencial del missatge que voleu donar.La vostra introducció comunica i comunica als sentits per tant va directa a les emocions i produeix sentiments que inviten a compartir a sentir-se com dieu un tros de tos. Enhorabona!

    ResponElimina