dimarts, 26 de maig del 2009

4. VALORACIÓ DE RECURSOS PER LA INTERCULTURALITAT


Anem de visita !!!!

La primera visita és la WQ “On neixen els prejudicis” de Lety López, Lluis Maria Escrichs, Carles Alastuey

http://phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=3705&id_pagina=1

La introducció és una bona oportunitat per reflexionar sobre les conseqüències que ens poden portar els prejudicis. En aquest cas perdem oportunitats de fer amics. Seguidament invita a transformar aquest prejudicis en quelcom positiu.
La tasca pren com a objectiu l’enfocament de Beltran que diu:
"el coneixement d'unes altres formes de pensar i de fer és imprescindible perquè comprenguem les nostres pròpies limitacions, obrim noves vies de coneixement i disposem d'alternatives a l'hora d'afrontar nous reptes"
Aprofita els recursos on line com són els blogs i els vídeos per presentar la tasca de forma motivadora i es desenvolupen les activitats en el procés amb els seus links i pag web.
Té un bon disseny tècnic i les activitats són adequades als objectius que pretén.
En quant a la interculturalitat es situaria en un primer nivell d’intercanvi de coneixements.
L’única cosa que m’ha costat copsar ha estat esbrinar quins eren els destinataris, que finalment els he trobat a la guia didàctica.

La segona visita és la WQ titulada “ L’arròs. I tu com el menges?, elaborada per Neus Caritg , Olga Cercós i OlgaValdívia

http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_tablon_w.php?id_actividad=3642&id_pagina=1

La introducció em sembla molt engrescadora ja que introdueix els destinataris al món de la diversitat cultural a través d’un producte universal com és l’arròs i un joc de rols.
Mostra un disseny diferent i amb un format atractiu, utilitzant un llenguatge directa, implicant als participants.
Com a potencial educatiu té un gran valor formatiu ja que es treballen diferents continguts del currículum i de forma transversal.
En relació a la interculturalitat es treballen diferents concedptes com diversitat cultural, mestissatge, emigracions, ...amb un valor positiu utilitzant la metàfora de l’arròs.
Segueix tots els apartats de la WQ , però no queda del tot clar a qui va dirigida, ho sabem per la guia didàctica.Malgrat que m’ha agradat molt el disseny en costa identificar la pestanya que estic visualitzant, poder s’hauria d’haver combinat en diferents colors
.

Finalment el meu viatge, per ara, acaba amb la vista de la WQ de Montse González, Glòria Martí i Marta Gallardo anomenada” Immigració i mitjans de comunicació

http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_mondrian_w.php?id_actividad=3692&id_pagina=1


Té un format atractiu i respecta tots els apartats de la WQ i cadascú conté allò que pertoca.
A través de les activitats es treballen continguts relacionats amb la immigració, emigració, lloc d’acollida, estereotips,...i en definitiva fa un treball metacognitiu sobre el fet ser estranger. Trobo que en l’apartat del procés les activitats estan molt condensades i són un xic teòriques.
Els recursos són variats, fiables i amb vincles actius.
En la rúbrica de l’avaluació ens adonem que valora aspectes referents a un un primer nivell d’interculturalitat però també s’interessa per resoldre conflictes d’intolèrància que són provocats pels mitjans de comunicació i es preocupa perquè els destinataris siguin crítics i cerquin solucions per canviar estereotips i prejudicis sobre la immigració.
Potser sóc jo la que ho he entès malament, però tampoc anomena els destinaris a qui va dirigida la WQ , ens ho deixa entreveure a la guia didàctica. Jo pensava que s’havia d’especificar en la introducció o conclusions.

Gràcies per la vostra feina ja que heu fet possible que meu viatge hagi estat ple d’emocions!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada