divendres, 29 de maig del 2009

VALORACIÓ PAC2 I PAC3


La meva valoració sobre les dues últimes PACs ha estat molt positiva. Crec que he après més del que m’esperava i també m’ho he passat bé amb el treball amb les noves tecnologies, en aquest cas la confecció d’una webquest, les possibilitats de compartir els nostres treballs amb els companys i d’adonar-te de la quantitat de recursos que t’ofereixen des de la xarxa i des de la consultaria.
La PAC 2, creació d’una webquest, es pot valorar des de diferents vessants: com a recurs tecnològic des de l’àmbit educatiu, com a recurs curricular i en últim terme com a recurs curricular per a la interculturalitat.
Com a recurs tecnològic és molt adient, senzill en el format i amb moltíssimes possibilitats. L’únic inconvenient és que la transferència d’imatges era molt lenta i no m’ha donat temps de provar amb altres recursos, com vídeos o altres tipus de còdigs i per tant no se si era igual de lent. Tampoc sé si sempre és així o si ho poden fer d’altre manera perquè sigui més eficaç el recurs. Serà qüestió de continuar provant, informant-nos i compartir fet que he après a fer en aquesta assignatura. El treball cooperatiu com a eina d’aprenentatge significatiu i per tant molt constructiu.
Des del punt de vista curricular la webquest és un format ideat per construir projectes, unitats didàctiques, etc... i ofereix l’oportunitat de seleccionar els continguts que creiem més adients per els nostres alumnes tenint en compte el context on es desenvolupa l’ensenyament i pot partir dels coneixements previs dels nostres aprenents, ajustant-se a les seves necessitats per raons diverses. Un recurs des d’on es pot treballar la diversitat des del currículum i una alternativa al llibre de text. Ofereix possibilitats per dissenyar activitats motivadores, cooperatives usant els recursos TIC tant importants i essencial avui dia.
Finalment “la interculturalitat”, un terme molt de “moda” també i present en les nostres aules esdevé una part curricular de la qual no podem defugir i no precisament perquè estigui de moda sinó per les connotacions que porta a dins seu, ja que quan parlem d’interculturalitat pensem en persones, en drets humans, en justícia, igualtat,... termes tant vells com la pròpia humanitat. I com s’educa tot això? Aquesta assignatura ens ha ensenyar que cal desitjar un model d’ensenyament determinat per arribar realment a una educació intercultural d’alt nivell o forta. No ens podem quedar simplement en un nivell mínim o d’ intercanvi d’informacions, hem de canviar el nostre model de relacionar-nos, de veure als altres i solucionar els nostres conflictes per una bona convivència. A partir d’aquí s’obre l’oportunitat de crear nous espais on veritablement tots siguem iguals.
La PAC3 m’ha ofert una eina pràctica, ràpida i eficaç per a catalogar recursos on line, ja que la xarxa és immensa i hem de disposar de criteris per a poder seleccionar els materials adequats per els nostres alumnes dins la diversitat cultural on vivim.
Per acabar crec que aquests recursos – Webquest i fitxa – contribuiran a enriquir la meva futura tasca com a psicopedagoga i poder assessorar als professionals de l’ensenyament dins la diversitat cultural.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada